martes, 25 de noviembre de 2008

Sorneguera Bufa

-Senyoreta... Sorneguera?
Veig com el riure se li escapa per sota el nas... i continúa..
-Bufa...- diu mentre contrau els músculs de la cara per no riure obertament.- Sap la resposta?
La veu li surt rogallosa d'haver estat llepant polles tota la nit. Les dels seus superiors. I ho fa a gust, mentre somia que algun dia li ho faran a ell...
-No.
-Ho diu de debó senyoreta Sorneguera...? Bufa!
Si ho torna a repetir un altre cop juro que li foto el bolígraf vermell, amb el que mutila els nostres exàmens, pel cul.
-Senyoreta...
-Marta- El tallo. No estic jo per cometre un delicte... I sincerament no sé si em podria desdir del meu jurament.
-Marta, sí...
I és que els meus cognoms són Sornaguera Bufa... Tot un manifest de la mala llet del destí. No hi tinc cap culpa, però sincerament n'estic ben bé fins els collons que la gent se'n rigui.
-Miri- dic alçant la veu per sobre les trenta fileres de taules de fusta que s'estenen davant meu. Es veu que el professor és curt. Collons si em poso al final de la classe... No serà per passar desapercebuda?- La veritat és que no sé la resposta... I sincerament... No m'interessa. Ausiàs March és depriment. Tan depriment que després de llegir els poemes que ens va manar... Crec que em suicidaré...
-Però què diu!- Exclama el professor... el ulls estan a punt de sortir-se de les seves conques.
-Bé... Si he de tornar a llegir una línia d'aquest "Gran amador", egòlatra, egocèntric, i mirador professional del seu melic... No sé, crec que la mort és més recomanable.
-Senyoreta...
Aquí va un altre cop... S'estan rifant hòsties.
-...Marta.
Sort que ha rectificat.
-El senyor Ausiàs March va construir un personatge que se suposava malalt d'amor per provocar, per debatre, per parlar seriosament d'un tema que a l'època...
-Sí, sí, sí- que li contesto jo una mica cansada de tanta xerrameca.- Tot això ja ho he llegit als llibres i als estudis i a tota la parafernàlia que envolta sempre els grans autors morts. El que dic únicament... És que aquest tio és depriment. No, corregeixo, el seu JO POÈTIC és depriment. A mi em deprimeix i com a lectora puc dir el que se'm passi pel forro dels... nassos.
-És una lectora molt dolenta.
-I vostè un professor pèssim. Però no pateixi, que a l'examen li posaré exactament el que vol sentir... Per això estem a la universitat, oi? Per repetir les paraules i els criteris que altres han tingut abans que nosaltres. Deu-nos en guard que tinguéssim una opinió diferent de les gran "autoritats".

1 comentario:

Mar de Luna dijo...

jajaja amb aquests cognoms no m'estranya que es gasti aquesta mala òstia!! jajaja
Un petó guapaaa